Rijsen & Rooxman, DeDikkeMuiz & Sjors

mugmetdegoudentand / Adelheid&Zina

Vier rasacteurs onderzoeken de staat van de (hun) liefde

"Een ervaring die je vanaf het allereerste moment naar de keel grijpt en niet meer loslaat." - NRC ★★★★★

"Een intrigerend rollenspel met soms pijnlijk herkenbare momenten." - de Volkskrant ★★★★

Adelheid Roosen, Lineke Rijxman, Titus Muizelaar en George Groot, vier spelers met verweven levens en liefdes, onderzoeken in een speels ritueel de staat van de liefde en of het oog inderdaad de spiegel van de ziel is als je er genadeloos in kijkt.

Hij, de Dikke, verliefde zich ooit in haar, de Kleinste van de twee vrouwen. Daarna verliefde de Grootste van de twee vrouwen zich in de Dikke. En zo ontmoetten de Kleinste en de Grootste vrouw elkaar. En zij, de Grootste van de twee vrouwen, ontmoette ooit ook de Oudste van de twee mannen, en houdt vanaf dat moment immer van hem. Op een dag ontdekten zij gevieren de schoonheid van de vraag. Of is het pijnlijk deze te stellen? Of te beantwoorden. Dus daar zitten ze. Te luisteren. Stil aanwezig bij elkaar. En daar beginnen we. 

Tekst & spel: Lineke Rijxman, George Groot, Titus Muizelaar, Adelheid Roosen Regie: Luk Perceval Regieassistentie & dramaturgie: Lauren Rissik Licht: Jantje Geldof Decor: Jantje Geldof + Adelheid Roosen Coproductie: Adelheid+Zina & mugmetdegoudentand

recensies

"Een ervaring die je vanaf het allereerste moment naar de keel grijpt en niet meer loslaat, hoewel de frequente humor de pijn verdiept én verzacht.(...) Rijsen&Rooxman, DeDikkeMuiz&Sjors is een pure daad van liefde." - NRC (★★★★★)

"Een intrigerend rollenspel met soms pijnlijk herkenbare momenten." - de Volkskrant (★★★★)

"Het is fijn kijken naar deze podiumbeesten waar de enorme spelervaring vanaf druipt. Dat voel je vanaf de eerste minuut en dat is mooi." - Scènes (★★★)

"Alle vier de acteurs laten zo veel pijn, verdriet, woede, liefde en geluk zien." - Theaterkrant (geeft geen sterren)

"Een mooi, intiem portret over de wonden die liefde achterlaat, over verantwoordelijkheid, nalatigheid en opvoeding." - Het Parool (geeft geen sterren)

Verder in de pers

"Ze spelen zichzelf en bestuderen met een mengeling van interesse en tegenzin hun onderlinge verhoudingen en gezamenlijke verledens." Column van Maxim Februari, NRC 01 apr '19

Voorstellingen